گرمایش از کف

گرمایش از کف چیست ؟

سیستمهای گرمایش از کف با رشد روز افزون جمعیت و همچنین کاهش منابع سوخت انرژی، مصرف بهینه انرژی امری بدیهی می باشد.
در این زمینه  نقش سیستم های گرمایشی بهینه ساختمان ها و مجتمع های مسکونی در کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی مهم وقابل توجه  می باشد.
سیستم حرارتی گرمایش از کف که انتقال حرارت به صورت تشعشعی-تابشی سهم بسیاری در فرآیند گرمایشی آن دارد، در قیاس  با سایر سیستمهای حرارتی نه تنها در صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی بلکه در زمینه رفاه و آسایش ساکنان ساختمان ها دارای نقاط قوت بسیاری می باشد.
در سالهای گذشته ، سیستم گرمایشی از کف در کشورهای اروپایی و آمریکابسیار رایج  شده است و دلیل این تقاضا و توسعه روزافزون بهینه بودن مصرف انرژی، توزیع یکسان گرما در تمامی سطح و فضا و دوری از مشکلات موجود در سایر روش ها، به عنوان مثال کثیف شدن و دود زدن پرده ها و دیوارها، گرفتگی و پوسیدگی لوله ها می باشد. اجرای از روش گرمایش از کف جهت گرمایش محل سکونت از دیرباز به طرق مختلف انجام می گرفته است.

راه اندازی سیستم گرمایش از کف

در سیستم  گرمایش از کف ابتدا قسمت پایین که مورد نیاز ساکنین است گرم شده  و هوا با دمای کم به بالا می رسد، که این یکی از نکات مثبت این سیستم می باشد.
یکی دیگر از خصوصیات استفاده از روش گرمایش از کف که امروزه بسیار مورد توجه واقع می شود آسایش و راحتی افراد می باشد، به طوریکه آسایش و راحتی فرد در محل زندگی بدون اینکه از هر بابت دارای محدودیت باشد فراهم می شود.
تجسم کنید  که بدن شما در یک اتاق به گونه ای گرم شود که شما در هنگام استراحت هیچگونه هوای گرمی را تنفس  نکنید و دم و بازدم شما بسیار ملایم صورت گیرد، این مناسبترین  روش گرم کردن در یک آپارتمان و یا یک مکان  صنعتی است. همه اعضای بدن شما بخصوص پا که بیشترین فاصله را با قلب دارد همواره  گرم خواهد ماند و این برای انسان بسیار مناسب می باشد .
همانطور  که در بالا ذکر شد در گرمایش بوسیله رادیاتور یا بخاری دمای قسمت پایین اتاق سردتر از بالای آن می باشد.

لیست لوازم گرمایش از کف

  • عایق و تجهیزات مربوطه اعم از فوم شانه تخم مرغی, فوم ورقه ای( مش, بست خاردار یا بست ریلی گرمایش از کف, بسته به انتخاب مجری و کارفرما
  • جعبه کلکتور, کلکتور, بست کلکتور, شیر کلکتوری, شیر هواگیری یا ایرونت, شیر ترموستاتیک
  • لوله ۵ لایه یا تک لایه پکس به متراژ لازم

انتخاب فوم گرمایش از کف, بین فوم شانه تخم مرغی که اجرای راحت تری داشته, نصب فوم ورقه ای با مش که استحکام و قیمت بالایی دارد و استفاده از فوم ورقه ای همراه با بست ریلی یا خاردار بسته به روش اجرای گرمایش از کف مجری و هزینه پرداختی کارفرما دارد.

اما به طور کلی به دلیل ضخامت بیشتر(چند سانتیمتری) فوم شانه تخم مرغی نسبت به فوم های ورقه ای احتمال افت و کاهش ضخامت در فوم شانه تخم مرغی در طول زمان بیشتر بوده و این فوم ها بعد از مدتی باعث لق شدن سرامیک و کف محل اجرای گرمایش از کف میشوند.

تعمیرات گرمایش از کف

از آنجا که درسیستم گرمایش از کف جریان هوا به آرامی از پایین به بالا می باشد بنابراین دیوار ها تمیز می مانند. همین امر در مورد افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند بسیار مورد اهمیت است زیرا که محیط زندگی عاری ازهرگونه محرک خواهد شد.

استفاده از این روش در مکانهایی همچون آشپزخانه و حمام که کف آنها عموما خیس و مرطوب است مناسب بوده و باعث خشک شدن ان  می شود. مساله مهم دیگر اینکه در این روش رطوبت زمین که در برخی  از منازل منجر به بروز بیماریهای مفصل می شود از بین رفته و باعث کاهش درد بیماران مبتلا به مشکلات مفصلی میباشد.

همچنین از رطوبت دیوارها و رشد قارچ و کبک به روی آنها که شکل خوشایندی ندارد جلوگیری می شود و خصوصیت مثبت دیگر این روش این است که جایی برای رشد و تکثیر حشرات موزی وجود ندارد.

یکی دیگر از مزایای  سیستم گرمایش از کف این است که  فضای محیط توسط فن کویل , رادیاتور و بخاری اشغال نشده  و به همین منظور ابتکار عمل و فضای بیشتری در تغییر دکوراسیون محل زندگی خواهید داشت.

    مشاوره تلفنی