اتصالات پوشفیت

لوله پوش فیت چیست؟

لوله پوش فیت یکی از انواع لوله های مورد استفاده در سیستم های فاضلاب ساختمانی است که از جنس پلی پروپیلن بوده که نوعی پلیمر بوده و در انتهای خود دارای سوکت و واشر آب بند برای اتصال می باشد. به دلیل نحوه اتصال سوکتی در این نوع لوله که با فشار همراه است، به آن پوش فیت (Push Fit) می گویند. انواع لوله های پوش فیت پلیمری قابل ارائه در هایپر صنعت فامکو به صورت زیر است:

  • لوله پوش فیت بی صدا
  • لوله پوش فیت معمولی

این لوله را با نام های دیگری مانند لوله اورینگی، لوله فاضلابی، لوله یک سر سوکت، لوله یک سر کوپله، لوله پوش فیت فاضلابی، لوله پوش فیت سایلنت، نیوفلکس و لوله سه لایه، می شناسند.

مشخصات فنی لوله پوش فیت

در ساختار لوله پوش فیت بی صدا که نوعی از لوله های پلیمری می باشد، از کامپاند استفاده می شود. کامپاند که ترکیبی از پلیمر و نوعی پودر است و برای تقویت ساختار پلیمر کاربرد دارد به عنوان عایق در داخل لوله های پوش فیت تعبیه می شود و از آن به عنوان مانعی برای رسیدن صدای عبور سیال به بیرون از لوله و محیط اطراف استفاده می کنند. صدا در لوله های پوش فیت بی صدا تا ۱۷ دسی بل می تواند کاهش پیدا کند و همین امر موجب استفاده آن در ساختمان ها شده است.

لوله پوش فیت معمولی، تمامی خاصیت های مربوط به لوله پوش فیت را داراست با این تفاوت که مانند لوله پوش فیت بی صدا، عایق صدا نمی باشد بنابراین کاربرد کمتری دارد.

فرق لوله پلیکا و پوش فیت

  • از تفاوت های متمایز کننده این لوله می توان در ابتدا به جنس و بعد از آن نوع اتصال اشاره کرد. مواد سازنده پی وی سی  یا لوله پلیکا نسبت به خوردگی  مقاومت بیشتری نسبت به پوش فیت از خود نشان می دهد. لوله های پوش فیت دارای مقاومت بیشتر در برابر نور خورشید و اشعه UV ماورای بنفش نشان می دهد.
  • اتصال پلیکا از نوع چسبی بوده که برخلاف لوله های پوش فیت که اورینگی هستند آببندی بالایی ارائه نمی دهند.
  • لوله های پوش فیت در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم هستند ولی لوله های پلیکا بسیار آسیب پذیرند.
  • به واسطه سطح سیقلی داخلی پوش فیت میزان رسوب پذیری در آن بسیار کمتر از پلیکا می باشد.

    مشاوره تلفنی