آیا لوله پنج لایه مناسب لوله کشی است؟


به طور کلی PEX یک ماده عالی برای لوله کشی سیستم های آب سرد و گرم باشد،از آنجا که انعطاف پذیر بالایی دارد به خوبی برای دماهای زیر صفر تا ۲۰۰ درجه فارنهایت سازگار است. نصب لوله و اتصالات پنج لایه برای لوله کش ها آسان است. در لوله کشی پنج لایه اتصالات کمتری مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه های شما را کاهش می دهد.

انتخاب لوله پنج لایه

لوله پنج لایه به دلیل داشتن مزایای فوق العاده و کارایی مطلوب توانسته است جزو پرفروش ترین محصولات در صنعت لوله کشی باشد. در ادامه در نظر داریم به ارائه ی اطلاعات مفصل در مورد لوله های پنج لایه بپردازیم. تعویض لوله کشی یک ساختمان دردسر و مشکلات زیادی دارد. به همین دلیل توصیه می شود از لوله های مرغوب و مدرن برای لوله کشی استفاده شود تا بتوانید مانع ایجاد مشکلات بعدی باشید. لوله هایی که طول عمر بالایی دارند، اگرچه هزینه ی بیشتری برای خرید و نصب دارند ولی می توان برای مدت زمان زیاد از کارایی آنها بهره مند شد. در بازار تنوع زیادی از لوله های فلزی و پلاستیکی برای لوله کشی موجود است و هر یک از آنها مزایا و چالش های خاص خود را دارند. امروزه متخصصان ساخت و تولید لوله ها موفق شده اند با معرفی انواع لوله های ۵ لایه، تحول عظیمی ایجاد کنند. بدون شک لوله های پنج لایه جزو بهترین انواع لوله های موجود برای لوله کشی هستند.
لوله پنج لایه از ترکیب لایه های مختلف با استفاده از فلز و پلیمر ساخته می شود. طراحی این لوله ها به گونه ای است که یک لایه آلومینیوم با استفاده از دو لایه پلیمر پوشش داده شده و برای چسباندن لایه ها به هم نیز از انواع چسب ها استفاده شده است.

معرفی انواع لوله پنج لایه

لوله پنج لایه دارای انواع مختلفی است. کیفیت این نوع از لوله ها به کیفیت پلیمر و همچنین استانداردهای به کار رفته برای تولید آنها وابسته است.  با توجه به نوع پلیمری که برای طراحی لوله های پنج لایه استفاده می شود، می توانیم این محصولات را در سه دسته ی جداگانه طبقه بندی کنیم. ازانواع لوله پنج لایه می توان موارد زیر را نام برد:

• لوله های PEX/AL/PE: پلیمرهای به کار رفته در این نوع از لوله ها دارای پیوندهای بسیار مستحکم هستند. به گونه ای که تا دمای ۹۵ درجه ی سانتیگراد کارایی خوبی دارند. به همین دلیل مهمترین کاربرد آنها در لوله کشی آبگرمکن و شوفاژ است.
• لوله های PE-RT/AL/PE-RT:تفاوت این نوع از لوله ها در مقایسه با سایر لوله های پنج لایه به نوع مولکول ها مربوط می شود. وجود پیوند های طولی در اجزای تشکیل دهنده ی آنها سبب شده که مقاومت آنها در برابر آب زیاد باشد. می توانیم لوله های PE-RT/AL/PE-RT را تا دمای ۷۰ درجه سانتیگراد استفاده کنیم. با توجه به ویژگی هایی که دارند کارایی آنها در لوله کشی آب گرم ساختمان بسیار خوب است.
• لوله های PE/AL/PE: از دیگر انواع لوله های پنج لایه می توان لوله های PE/AL/PE را نام برد. پلیمر اصلی به کار رفته در این لوله ها پلی اتیلن است. این نوع از لوله ها قابلیت چندانی در برابر فشارهای بالا ندارند. به همین دلیل توصیه می شود برای لوله کشی گرم ساختمان از آنها استفاده نشود. با توجه به اینکه لوله های PE/AL/PE دارای قیمت مناسبی هستند جزو پرفروش ترین لوله های ۵ لایه می باشند.

مشخصات فنی لوله پنج لایه

توجه به مشخصات لوله پنج لایه در زمان خرید بسیار مهم است. در ادامه اطلاعاتی را در مورد مشخصات یک نمونه از این لوله ها را در اختیار شما قرار داده ایم. این مشخصات در لوله های ۵ لایه با توجه به نوع آنها می تواند متغیر باشد. در لیست فروش ما اطلاعات کامل در مورد هر یک از انواع لوله ها درج شده است. در صورتی که نیازمند توضیحات بیشتر باشید، میتوانید با کارشناسان بخش فروش ما در ارتباط باشید.
•    ضریب انتقال حرارتی در لوله : (W/mk)0.40
•    ضریب انبساط طولی :  ۶-^۱۰*۲۵(M/mk)
•    درجه حرارت لوله: ۸۰ (درجه سانتی گراد)
•    حداکثر درجه حرارت لوله: ۱۰۰ (درجه سانتی گراد)
•    حداقل میزان درجه برودت لوله: ۴۰- (درجه سانتی گراد)
•    تحمل فشار در مدت زمان ۵۰ سال : ۱۰ (bar)
•    ضریب زبری لوله:  ۰.۰۰۳ (میلیمتر)

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی